06 - Het dal van Spoleto

11 mei 2018 - Spoleto, Italië

Vandaag een vlakke dag. 25km gelopen door het dal van Spoleto. Van Montefalco naar Spoleto. Begin mooi met olijfgaarden, bleef mooi als het ging om de uitzichten. Overal klaprozen en wijngaarden en veel grasland. Vervelend was dat de route veel over asfalt ging. Dat loopt moeilijk en dat voel je aan je voeten. Bovendien scheen de zon fel en was het erg warm. Stukken zelfs langs drukke verkeersroutes waardoor het oppassen was om de veel te hard rijdende auto's te ontwijken. Al met al een mooi stuk maar de route was niet fijn om te lopen.
We kwamen nogal uitgeput aan in Spoleto. Toch na een douche de oude stad nog even in waar we de brug hebben gezien. Eentje uit de 13e eeuw die we morgen over zouden moeten. Helaas is de brug al een jaar gesloten om gerestaureerd te worden. We moeten morgen nu 4km omlopen.
In Spoleto in de kerk bevindt zich een fragment van een brief van Franciscus aan zijn vriend broeder Leo. Bijzonder!
's Avonds nog een bord strangozzi alla Spoletina met een parmigiana di verdure en een Montefalco rosso... Je bent in Italië of niet.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cok:
    11 mei 2018
    Mooie ontdekkingen b.v. fragment brief. Goed dat de zwaarte van de route ook beschreven wordt. Zo’n pelgrimstocht moet ook geen gewoon “wandelingetje” zijn, toch? Goede voortzetting!!
  2. Willem:
    11 mei 2018
    Behalve de zwaarte van het asfalt zal ook de opeenstapeling van wandelingen (je loopt al een tijdje...) er wel aan meewerken, dat het zwaarder wordt. Sterkte daarbij!
  3. Coby:
    12 mei 2018
    Leuk hoor zo’n dagelijks verslag. Succes verder!