09 - Op naar Don Bosco, weer de hoogte in

14 mei 2018 - Polino, Italië

Aangezien Bert, naar eigen zeggen, een inspiratieloze dag heeft schrijf ik, Gijsbert, maar eens het verslagje over deze dag. Onze tocht voerde ons vanuit ons onderkomen even voor Ferentillo naar hotel Don Bosco in de buurt van Polino. Een stevige tocht van ruim 19 km met een klim van meer dan 1000 meter. Het was vandaag een graad je of 6 kouder dan gisteren. Eigenlijk best aangenaam bij de stevige klim van vandaag. Eerst weer even lunch broodjes gehaald in een winkeltje in Ferentillo. Fantastisch gaat dat hier vindt Italië. Ze snijden voor ons de plakken salami en mortadella (veel!) af en maken voor ons de broodjes klaar. Zo hebben we een lunchpakket voor slechts een paar euro. Na een uurtje of anderhalf liepen we achter op een een aantal andere pelgrims die we 1 nacht terug al ontmoet hadden, enkele Nederlanders en en en twee dames uit Oostenrijk en achter ons liepen 2 Belgische echtparen die we eigenlijk ook wel elke dag tegenkomen. Het tempo is voor iedereen weer anders en dus waaierde de hele groep ook weer uit op een steil stuk waar we ook nog eens onder een prikkeldraadhek door moesten kruipen. Omdat het hotel waar we nu zitten de enige overnachtings mogelijkheid in de omgeving is komen we elkaar vanavond bij het eten allemaal weer tegen. Heel gezellig en heel leuk om ervaringen met elkaar uit te wisselen. We hadden er vandaag stevig de pas in en na een flinke regenbui en 6 uur lopen kwamen we op de plaats van bestemming aan. Fris gedouched en uitrustend achter een groot glas bier zien wij tot ons genoegen de ander pelgrims een voor een binnen druppelen terwijl ik dit schrijf. Vandaag niet zoveel mooie vergezichten als gisteren maar al met al toch weer een fijne tocht.

1. Han van Wagtenonk:
    14 mei 2018
    Dank Gijsbert. Als het niet meer is dan gebrek aan inspiratie is dat eigenlijk wel goed te noemen ......... Een beetje hersenrust is ook niet verkeerd. Geniet samen verder en tot schrijfs, Han.
  2. Cok:
    14 mei 2018
    Gijsbert, dank voor je "vervangende" schrijverij, waarmee je aantoont dat jullie elkaar goed aanvullen. Ook interessante culinaire info m.n. de geruststellende opmerking - in je reactie van gisteren - over dat deel dat niet gegeten hoeft te worden ... Voor de komende dagen weer inspiratie toegewenst voor jullie allebei!